Obchodné podmienky
Prevádzkovateľ internetového portálu
ALFIX SR, s.r.o.
Pobrežná 2, 851 01 Bratislava
IČ: 36030660
DIČ: 2020087036
Zodpovedná osoba a kontakt
Ing. Ivan Vacek
E-mail: alfix@alfix.sk
Tel: +421 0905 405 509
Pracovný čas
Po – Št 7:30 – 15:45
Pia 7:00 – 14:00
1. Vyhlásenie
Vyhlasujeme, že tieto údaje slúžia len na účely identifikácie pri nákupe od spoločnosti ALFIX SR, s.r.o. a nebudú poskytnuté tretím stranám ani inak zneužité. Potvrdením objednávky súhlasím so zasielaním ponukových e-mailov z internetového obchodu spoločnosti ALFIX SK, s.r.o., v súlade so zákonom č. 480/2004 Z. z. o niektorých službách informačnej spoločnosti. ponukové e-maily budú zasielané maximálne dvakrát mesačne a veľkosť jednotlivých e-mailových správ nepresiahne 50 kB. Službu zasielania noviniek e-mailom môžete kedykoľvek zrušiť na adrese prodej@alfix.cz alebo na pevnej adrese uvedenej vyššie.
2. Prijatie a spracovanie objednávky, kúpna zmluva
Objednávka kupujúceho je návrhom kúpnej zmluvy a samotná kúpna zmluva je uzavretá okamihom doručenia záväzného súhlasu kupujúceho a predávajúceho s týmto návrhom (záväzné potvrdenie objednávky predávajúcim). Od tohto momentu vznikajú medzi kupujúcim a predávajúcim vzájomné práva a povinnosti. Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami vrátane reklamačného poriadku a že s nimi súhlasí. Kupujúci je s týmito obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom oboznámený v dostatočnom predstihu pred samotným vykonaním objednávky a má možnosť sa s nimi oboznámiť. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť pred uzavretím kúpnej zmluvy v týchto prípadoch: tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazne zmenila cena dodávaného tovaru. V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude bezodkladne kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. Ak kupujúci už zaplatil časť alebo celú kúpnu cenu, suma bude prevedená späť na jeho účet, kúpna zmluva nebude uzavretá. Všetky objednávky prijaté týmto obchodom sú záväzné. Objednávku je možné zrušiť pred jej odoslaním. V prípade, že objednávka nie je zrušená pred odoslaním a je odoslaná, môže byť zákazník požiadaný o úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru. O prijatí objednávky ste automaticky informovaní e-mailom. V detailoch každého výrobku a v potvrdení objednávky je uvedený odhadovaný čas dodania tovaru, ktorý nebol na sklade. Pri každom tovare je uvedené, či je tovar na sklade alebo nie. Ak tovar nie je na sklade alebo ho dodávateľ nemá na sklade, budeme vás okamžite informovať o ďalšom termíne dodania.
Zrušenie objednávky
Ak zrušíte objednávku do 12 hodín, považujeme ju za zrušenú. Zrušenie je možné zaslať e-mailom alebo vykonať telefonicky. Pri zrušení objednávky musíte uviesť svoje meno, e-mail a číslo objednávky.
3. Druhy prepravy verejnými dopravcami:
Osobná zbierka
Objednávku je možné vyzdvihnúť v ten istý deň v prevádzke predávajúceho za predpokladu, že objednaný tovar je na sklade a predávajúci vyzve kupujúceho na vyzdvihnutie e-mailom. V ostatných prípadoch vás budeme informovať. Objednávky je možné vyzdvihnúť počas „pracovnej doby“, mimo tejto doby po dohode.
Tovar doručuje prepravná spoločnosť TOPTRANS EU, s.r.o.
Poštovné, ak nie je uvedené inak, sa účtuje podľa cenníka spoločnosti TOPTRANS EU, s.r.o. V prípade niektorých obzvlášť objemných, ťažkých alebo inak ťažko prepraviteľných výrobkov môže byť cena poštovného zvýšená. Reklamáciu je možné uplatniť do 3 dní od doručenia zásielky za predpokladu, že poškodenie nebolo zjavné pri doručení!
4. Záruka
Daňový doklad sa vždy posiela e-mailom alebo poštou. Záručná doba začína plynúť od dátumu uvedeného na doklade. V sporných prípadoch sa záručná doba môže predĺžiť o 5 (päť) dní ako kompenzácia za čas prepravy.
5. Rozpor s kúpnou zmluvou – všeobecné informácie
V prípade, že vec pri prevzatí kupujúcim nie je v súlade s kúpnou zmluvou (ďalej len „nesúlad s kúpnou zmluvou“), má kupujúci právo, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu uviedol vec do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to buď výmenou veci, alebo jej opravou podľa požiadavky kupujúceho; ak takýto postup nie je možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo odstúpiť od zmluvy. To neplatí, ak kupujúci o nesúlade s kúpnou zmluvou vedel pred prevzatím veci alebo ak nesúlad s kúpnou zmluvou spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví do šiestich mesiacov odo dňa prevzatia tovaru, sa považuje za rozpor existujúci v čase prevzatia tovaru, ak tomu neodporuje povaha tovaru alebo sa nepreukáže opak. Na tovar poskytujeme zákonnú záručnú dobu.
5. Rozpor s kúpnou zmluvou – všeobecné informácie
Ak je kúpna zmluva uzatvorená prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku (v internetovom obchode), spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru v súlade s § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka. V takom prípade spotrebiteľ kontaktuje predávajúceho písomne a prednostne použije formulár na odstúpenie od zmluvy(na stiahnutie tu) uviesť, že odstupuje od zmluvy, pričom uvedie číslo objednávky, dátum nákupu a číslo účtu na vrátenie peňazí. Peniaze je možné vrátiť aj v hotovosti v priestoroch spoločnosti. Odstúpenie od zmluvy musí byť doručené najneskôr v posledný deň 14-dňovej lehoty. V osobitných prípadoch s prihliadnutím na okolnosti sa môže lehota na vrátenie predĺžiť, nie však dlhšie ako 30 dní od doručenia. V prípade odstúpenia od zmluvy znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru. Tovar nemožno vrátiť bežnou poštovou cestou, ale prostredníctvom dopravcu, ktorý prepravuje tovar s vyššou hmotnosťou. Možnosť odstúpenia od zmluvy však nemožno chápať ako možnosť bezplatného zapožičania tovaru. Ak spotrebiteľ uplatní svoje právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru, musí dodávateľovi odovzdať všetko, čo podľa zmluvy dostal. Ak to už nie je možné (napr. tovar bol medzitým zničený alebo spotrebovaný), spotrebiteľ musí poskytnúť peňažnú náhradu za to, čo už nemôže byť dodané. Ak je vrátený tovar poškodený len čiastočne, môže predávajúci uplatniť voči spotrebiteľovi nárok na náhradu škody a započítať svoju pohľadávku s vrátenou kúpnou cenou. V takom prípade je predávajúci povinný preukázať vzniknutú škodu. V takom prípade predávajúci vráti spotrebiteľovi len zníženú kúpnu cenu. Okrem toho môže predávajúci ku kúpnej cene, ktorá sa má vrátiť, pripočítať náklady, ktoré predávajúci skutočne vynaložil na vrátenie tovaru (náklady na dopravu atď.).
Spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od zmluvy v prípade zmlúv:
- za poskytnutie služieb, ak sa s plnením služieb začalo s jeho súhlasom pred uplynutím lehoty 14 dní od prevzatia plnenia,
- za dodanie tovaru alebo poskytnutie služieb, ktorých cena závisí od výkyvov na finančnom trhu nezávisle od vôle predávajúceho,
- dodanie tovaru, ktorý bol upravený podľa želania kupujúceho alebo na jeho vlastné použitie, ako aj tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, opotrebovaniu alebo zastaraniu,
- dodanie audio a video nahrávok a počítačových programov, ak kupujúci poškodil ich pôvodný obal,
- na dodávku novín, periodík a časopisov, ktoré pozostávajú z hry alebo lotérie.
7. Dodanie a dodacie podmienky
Niektoré zásielky môžu byť rozdelené do viacerých balíkov. Náklady na dopravu zostávajú nezmenené. Všetky zásielky sledujeme až do ich doručenia, aby sme predišli problémom, ktoré vzniknú počas doručovania.
Ako vrátiť tovar:
- Pripravte zásielku podľa nasledujúceho opisu. Kontaktujte nás hneď, ako budete vedieť, kedy a kde si budeme môcť zásielku vyzdvihnúť.
- Tovar, ktorý budete posielať späť, pošlite na našu adresu, ako je popísané nižšie, prostredníctvom vami zvoleného dopravcu.
Ako pripraviť zásielku:
- Zásielka musí byť kompletná (vrátane príslušenstva a všetkej dokumentácie) a v stave, v akom ste ju dostali pri doručení. K tovaru priložte doklad o kúpe.
- Vždy použite baliaci papier alebo kartón, aby sa pôvodný obal nemohol počas prepravy zlepiť, označiť alebo inak poškodiť.
- Tovar neposielajte na dobierku, odporúčame vám tovar poistiť.
- Peniaze vám budú vrátené na váš bankový účet (nezabudnite ho uviesť), zvyčajne do 3 pracovných dní od prijatia zásielky. V prípade vrátenia tovaru bude suma znížená o náklady na dopravu (neplatí pre reklamácie!).
8. Spôsoby platby
Všetky spôsoby platby je možné vybrať pred výberom dopravy. Všetky spôsoby platby sú zahrnuté v cene dopravy. Platba vopred – keď si vyberiete túto možnosť, dostanete list o platbe vopred (zálohovú faktúru) so všetkými platobnými údajmi. Tovar odošleme po prijatí platby na váš bankový účet na dobierku – objednaný tovar vám zašleme balíkovou službou TOPTRANS EU, s.r.o. a vy za tovar zaplatíte v hotovosti pri jeho prevzatí. Osobný odber – platba sa uskutočňuje v hotovosti pri osobnom odbere.
9. Reklamácia
Ak je tovar, ktorý ste od nás dostali, poškodený alebo nefunkčný, postupujte podľa reklamačného poriadku. Vrátenie tovaru z dôvodu odstúpenia od zmluvy je popísané v bode 6 Obchodných podmienok.
10. Reklamačný poriadok
Výrobky, na ktoré sa vzťahuje právo na reklamáciu, musia byť odovzdané na posúdenie bezprostredne po zistení závady, musia byť čisté a s riadnou dokumentáciou a popisom závady alebo s vyznačeným miestom závady.
Ako postupovať
- V prípade reklamácie najprv informujte predávajúceho e-mailom a pošlite fotografie závad. Výrobok zašlite na adresu – „kontaktná adresa“. Poštovné hradí predávajúci. Kontaktujte nás hneď, ako budete vedieť, kedy a kde si budeme môcť zásielku vyzdvihnúť. Zásielka musí byť kompletná (vrátane príslušenstva a všetkej dokumentácie) a v takom stave, v akom ste ju dostali pri doručení. K tovaru priložte doklad o kúpe. Vždy použite baliaci papier alebo kartón, aby sa pôvodný obal nemohol počas prepravy zlepiť, označiť alebo inak poškodiť. Tovar neposielajte na dobierku, v takom prípade nebude tovar prijatý. Odporúčame vám tovar poistiť.
- Reklamačný protokol obdržíte ihneď po prijatí tovaru.
- Tovar musí byť pri preprave riadne zabalený, aby nedošlo k jeho ďalšiemu poškodeniu.
- Chybný alebo poškodený tovar bude vymenený alebo bude vrátená kúpna cena.
- K tovaru musia byť priložené všetky doklady, ktoré kupujúci dostal spolu s tovarom, napr. pokladničný doklad, záručný list a pod.
- Predávajúci nezodpovedá za škody vyplývajúce z prevádzky výrobkov, funkčných vlastností a škody z neodborného používania výrobkov, ako aj za škody spôsobené vonkajšími udalosťami a chybnou manipuláciou. Na vady tohto pôvodu sa nevzťahuje poskytovaná záruka.
- Z hygienických dôvodov sa tovar prijíma na vrátenie len vtedy, ak bol riadne vyčistený.
- Ak výrobca poskytuje dlhšiu záruku, je to uvedené v katalógu.
- V prípade zamietnutých reklamácií môžu byť účtované náklady na reklamačné konanie a manipulačné poplatky.
- O vybavení reklamácie budete informovaní e-mailom alebo SMS správou. Rovnako ako pri doručení objednávky budete informovaní o odoslaní balíka a dátume doručenia.
11. Záverečné ustanovenia
Vzťahy vyplývajúce z kúpnych zmlúv sa riadia českým právom. Ak je kupujúci spotrebiteľom, má podľa zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy. Na mimosúdne riešenie sporov je príslušná Česká obchodná inšpekcia, IČO: 000 20 869, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: www.coi.cz.
Ďakujeme vám za čas, ktorý ste venovali čítaniu obchodných podmienok.
Vaša spoločnosť ALFIX SR, s.r.o. Obchodné podmienky sú platné od 1.2.2016 až do odvolania. Informácia pre kupujúcich: V prípade zmeny obchodných podmienok platia obchodné podmienky, ktoré boli platné v deň nákupu.